fredag 4 december 2009

I dag började jag med att ringa min bror som fyller 60 år han ska fara bort och fira dagen med sin familj, vi hans syskon kommer att fira honom längre fram. Sedan har jag städat bort lite och har tagit fram lite mera julsaker har även hängt upp min mosskrans ute på ytterdörren där håller den sig fin hela julen. Jag gjorde den för ett par år sedan och behöver bara fixa till den med ny mossa varje år. Det är verkligen en rolig tid nu när man är ute så ser man hur många som har pyntat med ljus som lyser upp tillvaron det ser så mysigt ut. Vi har sju grader kallt här idag så det nöp lite i kinderna på promenaden men det var härligt. I dag har vi börjat tro att vi har läskunniga småfåglar,vi har två säckar med fågelfrö i vårat cykelförråd och av en händelse så var dörren uppe i en av säckarna så är det Hampfrö och i den andra solrosfrö. Hampfröna älskar våra fåglar och inte lika mycket solrosfröna gissa vilken säck som dom börjat äta ur? Just det! Hampfröna förstås så då kan man börja undra???? Ha det så bra alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar