tisdag 13 februari 2018


En dag med många hjärtan
I dag har vi ju en dag med hjärtan och med tanke på att vi nu har vinter så kan det ju passa bra att tillverka ett hjärta av is som får hålla tills dess att det blir plusgrader för då blir det ett minne blott bara bilden finns kvar.
Digitalis ingen blomma kan väl symboliseras som en riktig hjärtblomma så mycket som den med tanke på vad som utvinns av den.Jag tänker förstås på hjärtmedicinen Digitalis.En vacker blomma som jag hämtade hem från en trädgårdsdag förra sommaren.
Praktbetonikans hjärtformade blad som blommar så fint varje försommar man kan säga att om man ser sig omkring i trädgården så omger man sig med hjärtan hela tiden.
Gulplistrets vackra hjärtformade blad den vill jag inte vara utan den är så vacker jag har den både i amplar som häger på en gren under ett träd i trädgården eller som här bara på en gammal stol.
Även Pärlemorfjärma har sådana blad och dess skira existens är jag så glad över att den trivs och växer vidare.
Hasselörtens blanka fina hjärtformade blad så jättefin i skuggan där jag har den nu trivs den förträffligt.
För att inte tala om dessa ljuvliga Funcior som är så fina vart än de står i rabtterna .


Hjärtformade betongblad gillar jag att göra till sommaren så kommer det att bli något nytt blad att gjuta .Jag har ett ganska så stort fat på vårt torp  som står vid den stora stenen som finns uppe vid skogskanten och det blir så fint att ställa en gammal gul kastrull  med en Tagetes i den.
Inomhus omger jag mig även med hjärtan på många olika sätt både i form av nära och kära men även av en del andra ting som detta hjärta som jag har gjort av en gamla knappar och en stålstomme.
Min alla hjärtans dag kommer att gå lugnt tillväga som en vanlig dag i princip med promenad en sticksöm och en god bok med andra ord en helt perfekt alla hjärtans dag i mitt tycke.

Ha det gott alla som tittar in här.
















1 kommentar:

  1. Hej Margareta!
    Många fina hjärtan, tänk vad jag längtar efter digitalis. Hoppas på många i sommar.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera