söndag 21 januari 2018


Några Söndagsbilder i Januari
Vi har fått rejält med snö så mycket att åtminstone jag håller på att bli rejält nöjd och vill nu att det ska sluta snöa.Det är oerhört vackert ute och jag längtar tills dess att solen börjar visa sig då blir bilderna av vit snö i träden fulländade.Vårt hus är som Ni ser omgärdad av snö ett plus är att växterna i rabatterna säkert njuter av det härliga snötäcket.
Det har legat ett tungt täcke med snö på vårt växthus men nu har vi skottat av taket och vi ska även skotta upp vägen dit så småningom. Jag brukar ju gå in där när solen brukar komma fram och vara högre upp på himlen än den är nu det brukar bli i mars månad ungefär då brukar det kännas njutbart att känna på atmosfären där inne och jag får då rejält med vårkänslor.

Att ljuset är på väg tillbaka med besked det kan man tydligt se på denna bild solen kommer sig högre och högre upp på himlen för varje dag nu vilket är helt underbart.



Jag har börjat som vanligt på det nya året med att inköpa en vit Primula det hör liksom till, sedan är mitt mål att förhoppningsvis få den att överleva till Maj då den ska planteras ute.
Det har även blivit en ampel växt jag kommer inte  håg vad den heter men som vanligt så är det växtens vackra blad som jag faller för så även i det här fallet.Mina krukväxter har en jobbig tillvaro då de har somnat in flera av dem men då ljuset har varit minimalt en längre tid så orkar de inte riktigt vänta på att det ska komma tillbaka igen. 
Jag har även dansat ut julen och i samband med det så satte jag upp denna fina paradhandduk som jag har fått av en väninna.
I väntan på att jag kan plocka in kvistar och få dem att slå ut så har jag torra kvistar i en vas som har fått en prydnad av virkade hjärtan.
Det var lite om hur jag har det just nu och avslutar med att önska alla en fortsatt bra Söndag









4 kommentarer:

  1. Hej Margareta!
    Ni har mycket snö, vi har fått några decimeter, så det täcker marken, och är vitt och fint. Jag har inte skaffat några vårblommor ännu, men det skall jag nog göra. Längtar efter vårblommorna nu.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt vackert! Här töar det och regnar idag. Fulaste trädgårdsdagen på hela vintern.
    Primula är vår. Härligt när man kan börja plocka in lite kvistar även om det är snö uteomhus.
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hej igen!
    Mannen har dragit vinnarna i tomatlotteriet och du hade rätt siffra på din kommentar.
    Hör av dig om vilken sort du önskar och adress till anette.brunsell@gmail.com
    Grattis!
    /Anette

    SvaraRadera
  4. fantastically beautiful! here it takes and rains today. fullest garden day throughout the winter.

    Movie Online

    SvaraRadera