torsdag 7 december 2017


Månadens bild(er)

Det får som vanligt bli flera bilder för det är så
 svårt att välja bara en bild.Just nu så ser det ut så här utanför vårt hus kung vinter han gör vad den kan för att visa oss vad det är för en årstid då det är minusgrader och plusgrader om vart annat med storm och inslag av både snö och regn.
Även på vårt hundraåriga gamla torp har vi gjort lite grann adventsmysigt i form av att tända en ljusbåge i fönstret det ser trevligt ut när man kör förbi där då det är många som reser förbi vårt torp.Man förstår att någon har brytt sig om att göra lite fint även där.

I vårt köksfönster så lyser vår spånstjärna så fint i fönstret.
Det blir så fint att tända en lykta utanför när kvällen kommer. 
Inne i vårt hus så blommar Hyacinter och sprider en underbar doft som bara de kan.



Veckans blommiga fredag är Månadens bild som jag har som vanligt tolkat på mitt sätt med de bilder som jag omger mig med i verkligheten  just nu.
Gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  där får Ni ta del av andras trevliga bilder .

Önskar alla en riktigt fin andra advents helgen 










8 kommentarer:

  1. Torpets form gjorde min morfars hus påmint. Byggt på 20-talet så är också närmare 100 år. En nostalgitripp via ditt inlägg alltså :)

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Ser helt underbart ut! Hos mig försvinner snön så fort den kommer ner på backen.
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  3. Hej Margareta!
    Ser så mysigt ut, vilken skillnad det blir med vit snö.
    Ha en trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Vilket vackert hus. Det är verkligen mysigt med alla ljus i fönstren när man är ute och kör. För mig som pendlar 6 mil var dag är det stor skillnad nu i adventstider att köra till jobbet.
    Ha en härlig helg

    SvaraRadera
  5. Bilden på ert hus är så fin.Som ett Julkort.
    Trevlig Advent.

    SvaraRadera
  6. Å, hvilken vinteridyll!
    God helg!

    SvaraRadera
  7. Ser fint ut med all snö ni har! Fint såg det även ut med den lysande spån stjärnan!
    Här har vi endast fått lite puder, men jag får vara glad ändå;)
    Trevlig andra advent!

    SvaraRadera
  8. Vackert fänster med spånstjärnan och väldans gammeldags, allså påminner om ens barndom!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera