tisdag 25 april 2017





 Nu gläntar vi på dörren mot den härliga våren

Det var lite svårt att tänka sig på Söndagskvällen när snön vräkte ner och hela vår värld blev med ens vit och väldigt vacker, men tyvärr så blev jag inte speciellt glad över fenomenet för det hade varit bra mycket bättre om det hade regnat i stället.
Nu har allt smält bort och jag får fortsätta och öppna dörren till våren rejält för mina sådder har tagit sig väldigt bra den här gången och jag har ju en hel del fröer stoppat ner i små krukor  den här våren och allt har kommit upp.I plastlådan finns dessa juveler till blommor.
Vit Lultärt och jag tänker nog den här sommaren att de ska få klättra i en spalje mot en röd husvägg i en vit trälåda där den ska få ett antal andra växter som sällskap.
Ringkrage som har blivit en favorit den ska jag troligtvis ha på vårt torp den har även kommit upp bra.
Ännu en favorit är ju den här Malvan som jag visat flera gånger.
Vit rosenskära jag har även satt rosa och vit för den vill man ju ha på många ställen så klart.




Trädgården har börjat vakna till liv igen och nu är det åter en tid när man står på huk för det mesta för att man är ju i spänd förväntan om det mesta har överlevt och jag blir så glad varje gång jag gör upptäckten att många har gjort det och jag till och med kan hitta någon ny växt.
Som till exempel dessa blad vet jag inte vad den tillhör för växt tänkte på Blåsippa de växer inte vilda här men någon kan ju ha den i sin rabatt ändå och i så fall har vindarna eller fåglarna fört ett frö hit till mig.Nu kan det ju vara någon annan växt också förstås det finns även en liten knopp till blomma vi får se om den orkar slå ut då får jag ju svaret.

Vi har börjat så smått  med att rensa bort löv och annat i vår trädgård fått bort en del som jag hade lagt i rabatterna så sakta men säkert så blir det vår även i vår här hos oss med.


Önskar alla en riktigt fin vårdag










1 kommentar:

  1. Hej Margareta!
    Så bra att du blivit av med snön och kan se fram emot lite vår och vårblommor. Här dalar det blöta snöflingor. Men snart är våren här.
    Ha det bra /Marika

    SvaraRadera