torsdag 16 februari 2017


Inte utan min.........


Trädgård är vad jag tänker på, för i nuläget så är det så att jag är väldigt glad i vår trädgård där jag får göra som jag vill och använda min kreativa sida.Här får jag mycket energi och njuter varje minut jag får tillbringa i den.
För att kunna utföra olika sysslor i trädgården så går det inte att göra utan bra redskap och dessa använder jag flitigt under tiden jag är i trädgården och botaniserar, inte utan dem skulle det bli svårt att genomföra olika projekt nu är inte spaden med även den används  och förstås skottkärran.

Olika Liljor som jag har planterat här är jag även väldigt förtjust i dem har jag på olika ställen och har upptäckt att de trivs otroligt bra under våra träd men den här som jag har fått av min svägerska den trivs alldeles utmärkt i den vanliga rabatten som har morgonsol och kvällssol.

Inte utan mina Klematis och den här har jag fått en planta av min granne Pia och den har nu vuxit till sig ordentligt och blommar så fint varje sommar med små vita stjärnor. Den har hjärtformade blad som är lite mörkare i tonen nästan mörkt vinröda i färgen vad den heter det vet jag inte men fin är den i alla fall.
Även fåglarna är jag glad över de som förgyller vårt liv rejält mycket med sin vackra sång  just nu så väntar jag på Koltrastens härliga vårsång.
Fjärilarna som kommer på visit de vill jag inte vara utan och där gäller det att tänka på vilka växter man planterar i trädgården för att de ska trivas och gärna kommer och hälsar på.Även Humlor och Bin är varmt välkomna de som gör att allting fortsätter år ut och år in att vilja blomma och även ge oss goda bär som Jordgubbar och Hallon samt Vinbär.
Och inte utan mina Rosor den här går jag och väntar på ska blomma åter förra sommaren fick jag vänta förgäves tur då att det finns fler i trädgården av andra Rossorter.Nu har den fått en ny plats där jag har sett att den trivs bra mycket bättre än på den förra så till sommaren så kanske det kommer att ske.
Och inte utan Träden vi själva planterat och vårt växthus
Äppelträdet vill jag inte vara utan det som ger oss både fägring och gott äppelmos.
Det här var min tolkning i den här veckans tema i Blommig Fredag  som var Inte utan min men gå gärna in på den här sidan http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/ där får Ni helt säkert ta del av andras tolkningar.

Jag önskar Er alla ett riktigt fint veckoslut .
 










10 kommentarer:

  1. Nej, trädgård vill man inte vara utan och utan träd, växter och djurliv blir det väl inte trädgård på riktigt...
    Härliga bilder!
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Svårt att välja men i trädgården får man ju mycket av allt om det vill sig väl.
    //Helene

    SvaraRadera
  3. Ja, trädgården skulle vara rätt trist utan blommor, träd, fåglar, humlor och bin, fjärilar och människor som besöker den.Ha det fint. Carita

    SvaraRadera
  4. Det finns så mycket man inte vill vara utan, och besök av alla fåglar och fjärilar, är härligt.
    Ha en fin helg /Marika

    SvaraRadera
  5. Mmm.. det finns många saker att glädjas åt och som är bra att ha när man har en trädgård.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  6. Mye man ikke ville være foruten...
    God helg!

    SvaraRadera
  7. Vad somriga bilder du visar från din vackra trädgård.
    Det var ju supervårt att välja en sak som man inte ville vara utan!

    ha en bra helg!

    //Veronica

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga bilder på sådant som jag inte heller vill vara utan.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  9. Ingenting av det där vill man vara utan:)
    Klematisen påminner om min Styvklematis purpurea.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Ja, hur skulle vi klara oss utan allt detta! Ett så härligt inlägg du bjuder på!

    SvaraRadera