torsdag 19 januari 2017




                                                          Jag längtar
Till jag får höra Koltrasten sjunga igen för det gör den när Våren är på gång och nu dröjer det inte så värst många månader till det är åter tid för den härliga årstiden att komma, en tid som jag verkligen längtar efter.
Jag längtar även efter den tid när jag åter får plocka fram mina trädgårds hjälpmedel och åter får stå böjd över någon rabatt och kolla om ogräs, eller kanske rent av hittar någon ny växt som bestämt sig för att bo i vår trädgård.
Jag längtar även efter den dag när jag åter får fylla vårt växthus med växter som tomatplantor,gurka och annat som ska växa där under sommaren.
En längtan som även finns är när de åter dyker upp i rabatterna dessa juveler som Krokus är.
Häggens blommor längtar jag även efter de som doftar så ljuvligt och då är vi dessutom inne i en helt underbar tid.En längtan är ju även förstås att på nytt få vara på vårt kära torp.
Jag längtar även efter den dag då åter den här underbara Rosen blommar den som doftar så ljuvligt och som blommar hela sommaren och som heter Örträskros.
Jag längtar var temat i dagens Blommiga Fredag som jag har tolkat på mitt vis men gå gärna in på den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  så kommer Ni att få ta del av andras tolkningar.

Önskar alla en riktigt fin Fredag


















9 kommentarer:

  1. Tyckte minsann att fåglarna sjöng annorlunda igår.. En mer vårlig-ljuset-återvänder sång. Så du behöver kanske inte längta så länge.

    Trevlig helg! Carina

    SvaraRadera
  2. Hej Margareta!
    Precis det längtar jag efter, att få komma ut i trädgården och sätta igång, med både plantering och grävning.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  3. Nu är det verkligen längtans tider. Koltrasten finns vid fågelmatningen hela vintern fast ännu har den inte börjat träna på sin sång. Talgoxen försöker ta en ton så fort solen visar sig. Ha en härlig helg. Carita

    SvaraRadera
  4. Örträskros!? Aldrig hört talas om - den måste jag kolla upp!
    Här kvittrar talgoxen för fullt, det är så underbart!

    SvaraRadera
  5. Mycket fint att längta till:)
    Den rosen måste jag också ta en extra titt till!
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det! Här traskade hönsen ut idag för första gången på länge. Ett säkert vårtecken. De styrs helt av ljuset och sitter mest och kurar på vintern.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Ja, det er så trivelig å høre svarttrosten synge i lyse sommernetter...
    God helg!

    SvaraRadera
  8. Javisst är ju Koltrasten det största och första tecknet på att våren verkligen kommer tillbaka.
    Vi är helt överens där...

    Ha en skön söndag!

    //Veronica

    SvaraRadera
  9. Örträskrosen måste jag försöka få tag på.

    Härligt när fåglarna börjar kvittra då är våren på gång.

    Trevlig Söndag

    SvaraRadera