fredag 2 december 2016







En charmör
är temat i Blommig Fredag
Jag har ju förstås inte bara en utan flera stycken, men en som charmar mig varje gång jag träffar den är ju Ekorren.Här hade jag turen att få den att sitta still i ett träd han liksom blev förstenad och glad blev jag över den reaktionen då kunde ju jag fota honom.
Vackra "Lollipop" som här är samplanterad med olika färgkombinationer med andra vackra blommor blir ganska så charmigt i en rabatt den lyfter hela planteringen när den blommar.


Den här vackra Nävan som jag har hittat på en trädgårdsdag den är en riktig goding den blir man charmerad av också.
Vad vore en sommar utan blommande Doftpioner inte vill man vara utan dem.
Malvan Mikaela blev jag charmerad över när jag först såg den och har nu en hel del fröer av den som jag sår nu varje vår. I somras hade jag den i en rabatt  den blommade så fint ända tills det blev minusgrader.
På den här sidan  http://blandrosorochbladloss.blogspot.com/  kan Ni hitta fler tolkningar på temat för dagens Blommiga Fredag

Önskar Er en riktigt fin första  Blommig fredag i December







8 kommentarer:

  1. Många vackra alster att bli charmerad av. Liljan är jättefin och ekorrar vill man gärna ha i sin omgivning. Ha en fin 2;a advent.Carita

    SvaraRadera
  2. En ekorre har jag haft på min tomt en gång på 10 år så skulle jag se en igen så skulle han självklart även bli min charmör.

    Bra val!

    Ha det gött!

    //Veronica

    SvaraRadera
  3. Ekorren är en riktig charmör, den kommer på besök ibland, men allt för sällan. Pionen kan charma, både med doft och skönhet.
    Trevlig helg /Marika

    SvaraRadera
  4. Riktigt charmerande bilder.
    Ekorrar blir man riktigt glad av när de visar sig.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  5. Svært sjarmerende, både planter og ekorn!

    SvaraRadera
  6. Fina charmörer hos dig. / Britt

    SvaraRadera
  7. Härliga charmörer allihop. Och ekorrar gör mig alltid glad.

    Ha en fin helg! Carina

    SvaraRadera
  8. Både nävan och liljan är helt fantastiska charmörer - så vackra! och Kurre, ja hen är ju bäst av alla!
    http://vardagsnjutning.blogspot.se/2016/12/en-reslig-och-valsmakande-charmor.html

    SvaraRadera