onsdag 5 oktober 2016


                                                          En fin Oktober Onsdag
Vi vaknade upp i morse till minus 10 grader det är verkligen bistert när man inte är van vid den kalla temperaturen. När sedan solen kommer upp på himlen så blir det så härligt ute så det har varit en riktigt fin Onsdag.Den här gröna kudden av Rosenbräcka var full av rimfrost den är ju vacker oavsett i vilka skepnader den visar sig jag föredrar ju förstås tiden då den har blommor på sig.
Sidensvansarna de har verkligen fest just nu här sitter de och tar för sig av de goda Rönnbären och de är så vackra och det är ju verkligen bra att de tar vara på bären för annars så skulle de bara falla till backen och bli till kompost.
I dag när vi var och veckohandlade så var jag in på blomsterbutiken och jag köpte mig en vacker Cyklamen. Det var några år sedan jag hade någon jag brukar ha tur med dem de ska ju inte vattnas allt för mycket och de ska ju inte heller stå ovanför ett element.jag har den nu i vårt lilla köksfönster där ska den trivas.Den har ju så vackra blad även sådana krukväxter gillar jag för då är den ju fin även efter blomningen.
Efter lunch så begav jag mig ut i trädgården för att ta hand om löven som jag sedan slängde i rabatterna jag gav även Rosorna jord så blir de kupade på så sätt och klarar våren främst bättre sedan snön har smält bort.
Vårt Olivträd har även det fått komma in och det har verkligen vuxit under sommaren nu får den stå i trappan och får där ljus från fönstret.Det är verkligen en exotisk växt som man förknippar med varmare länder så nog blir det roligt om den orkar fortsätta och växa till en annan sommar.

Önskar alla en riktigt fin fortsättning på veckan.
 

 



1 kommentar:

  1. Oj har ni så kallt redan.Här på ostkusten har vi klarat oss från frost ännu så länge.Men det blåser ju så attans och har gjort nu nästan hela veckan.Kram/gunsan.

    SvaraRadera