lördag 1 oktober 2016





1 Oktober och Mikaeli helg
Tänk vad tiden ändå går fort nu har vi passerat första höstmånaden och är redan på gång med den andra som är Oktober. Eftersom vi fortfarande har plusgrader på dagarna upp till 13 grader varmt så känner man inte av det på samma sätt som om det varit minusgrader och ordentligt med frost som det var förr i tiden.När man då ser ut genom fönstret och ser alla vackra färger så blir man ju påmind om att vi har haft några kyliga nätter ändå som har gjort att naturen har fattat galoppen.Men visst är det vackert man får njuta av det vackra för i helgen så har det blåst och då faller det ganska så fort till marken det som är en njutning för ögat för snart står träden kala.
När det nu finns så mycket vackra Lönnblad som bara ligger på marken så kan man ju ta reda på dem och göra någonting av de vackra bladen.Här har jag bara använt en järntråd där jag har trätt upp alla vackra blad men det börjar vara i grevens tid för ligger de på marken och får torka då blir de inte lika fina att använda.
Bergrosen på vårt torp har för länge sedan blommat över men nu på hösten så bjuder den på så här vackra Nypon som verkligen är dekorativa.
Fortfarande så blommar den vackra röda Rosen nedanför vårt köksfönster den är verkligen fantastisk.
Jag ska avsluta med några rader från en höstdikt som Elsa Beskow har skrivit som jag tycker passar så bra .

Det glimmar i guld och klaraste rött det prasslar så sakta i parken.
Ty hösten är kommen och björkar och Lönn de fäller nu bladen till marken.
Så fall våra blad fall mjukt och lätt vi väver ett täcke så varmt och så lätt.
Vi väver ett täcke åt marken. 

Med det så tackar jag för rara kommentarer i mitt förra inlägg och önskar alla en fin helg








 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar