lördag 10 september 2016




 Ett något blandat inslag  så här i September
Det är  fantastiskt att en del Rosor i vår trädgård blommar ännu tala om trogna vänner. Här är det William Buffin som inte bryr sig om i vilken månad vi befinner oss i trots någon enstaka frostnatt blommar den vidare ändå, såna gillar jag.
Örträskrosen är en annan som ser till att jag ska få min roslängtan stillad även den ger mig glädje ännu och den doftar ju så gott dessutom.
Inne i vårt kök så blommar det även jag har en hel del St Paula som blommar många är i rosa men den här har en vacker färg och får bo i en Rörstrands kruka från förr.Jag har ett antal gamla krukor som jag plockar fram de är av olika sorter och de är verkligen vackra
Under veckan så begav jag mig ut för att plocka Lingon för det är så mycket av dem i höst och dessutom så gillar jag verkligen att plocka dem.Nu är det bara jag som gillar lingonsylt så vi behöver inte så mycket men några liter blev det och det var en härlig dag att vistas ute i skogen också.
När jag kom hem så ringde telefonen och då var det frän ögonkliniken jag fick en tid för gråstarrsoperation och då blev jag verkligen glad för det har varit rejält besvärligt.
Den här bilden  får symbolisera  dimman man befinner sig i under tiden man har åkomman men nu har jag opererat ett öga och det gick bra och det ska bli fler operationer för även det andra har samma åkomma.Nu medicinerar jag i några veckor för att det ska läka bra det är ändå helt fantastiskt att med en enkel operation går att ordna upp problemen och att man  åter får  se klart på tillvaron igen.
Ha de nu riktigt gott alla som tittar in på min sida.


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar