lördag 24 september 2016




 Efter höstdagjämningen
Nu har vi ju passerat och kommit några dagar bort från höstdagjämningen så nu är det absolut höst på riktigt,vår grannes vackra Lönn får symbolisera höstens vackra färgsymfonier för den bjuder verkligen på mycket ögonfröjd. Dess vackra löv brukar jag inte vara sen med att ta reda på för de brukar ligga utanför deras gärdsgård och om jag skulle vilja plocka dem innanför så ber jag bara om jag får hämta vilket jag säkert får för av dem kan man göra många vackra skapelser i form av höstdekorationer.
Snöbärs busken har alldeles fullt med vackra vita snöbär och dem kan man ju inte annat än plocka in av.
På brotrappan så har jag placerat en gammal zinkhink i den har jag satt ner allehanda sommarblommor som fortfarande är vackra .Jag kände inte för  slänga dem när jag bytte ut på andra ställen där de har varit placerade för att pynta med ris i stället.Här på trappan får de vara tills dess att de vissnar ner då blir det ris i hinken i stället.
Rabatterna börjar anta en ton av höst vissa växter har fått vackra höstfärger men det gröna gräset de är fortfarande fint och fackelblomster och allt det silvriga håller måttet ännu.
Inomhus så har jag pysslat lite grann har målat en flaska svart som det har varit olivolja i nu får den vara en snygg vas och nog passar gräset som jag plockade i skogen när vi var dit på utflykt.Det behövs inte så stora medel för att göra det fint..Den speciella lampan har en släkting gjort av en knota från ett träd.Jag avslutar med några ord på vägen.

Den som behåller förmågan att uppleva skönhet blir aldrig gammal.

Önskar alla en riktigt fin helg


 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar