måndag 8 augusti 2016






 Sommarblomster
Den här vita vackra liljan som heter Kungsliljan den är som Ni ser otroligt vacker den köpte jag förra hösten och det har jag minsann inte ångrat för nu när den står här och blommar så här fint så hoppas jag förstås att den ska glädja mig många år framöver.
Jag har upptäckt att Liljor trivs väldigt bra under våra Pilar där vi har upphöjda rabatter där får de växa som de vill och levererar med att blomma mer och mer för varje sommar.Jag har haft turen att slippa än så länge liljebaggen men om den skulle komma för det gör den nog förr eller senare då har jag läst om ett bra tips mot dessa marodörer.Man ska använda vanlig Myrr det gillar de tydligen inte kanske det även gäller Klematisstekeln den har jag däremot .
Rosenflockeln vilken enormt fin växt den har nu vuxit så mycket att den ska jag ge en egen plats i vår trädgård där kommer den säkert att komma till sin rätt för den är verkligen fin. Den drar ju även  till sig Humlor och Fjärilar en tillgång i trädgården kan man säga. 

Jag har verkligen tur, i somras så fick jag den här röda Pelargonen av en granne och den är så vacker med sin färg som lyser av sig där den står även den Mårbacka pelargonen som står ovanför  har jag även fått men då av min torp granne Valda.
Den här vackra laxfärgade Pelargonen hittade jag på en kompost i skogen förra hösten någon hade troligen inte plats för den under vintern och eftersom jag har det så fick den följa med hem och den är nu så här fin.
Vi har varit på en trevlig trädgårdsresa i helgen och jag ska berätta om den längre fram.

Ha det nu riktigt bra tills nästa gång.
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar