lördag 22 november 2014





Cerise
är temat i Trädgårdsfärger på bloggen  Charlottas trädgård
i dag och det är ett bra tema för jag har ganska så många växter med temat som den här till exempel
Bergnejlika som jag tror att den heter den är verkligen en vacker växt med sina cerise röda blommor
Backnejlika som den här heter den har väl egentligen mera röda blommor men den får ändå hänga med på ett hörn den gör sig i rabatten som jag har under vårt äppelträd.Det här är en växt som villigt fröar av sig så därför så kan man ha den om man vill på flera ställen där den passar in.Den kan man  även dela med sig av det är ju även det en trevlig syssla som man har trädgårdsvänner emellan .
Den kanadensiska rosen William Buffin som är planterad vid vår infart och välkomnar besökare med sina fina blommor är även den vacker.
Nyponrosen som jag har planterat på baksidan av vårt hus på gränsen till vår granne  är även den vacker med sina enkla blommor och den ger även vackra nypon när blomningen är över.Den ger mig även en känsla av barndomsminnen då min farfar och farmor hade planterat den på den tomt där jag växte upp.
Det var mina bidrag på färgen Cerise ha en riktigt fin Lördag och Fånga Dagen.


 
 

5 kommentarer:

  1. Vackert med färgklickar i trädgården. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Underbara bilder....=)

    Trevlig helg !!!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  3. Så herlige og sterke farger. De skaper humør i hagen.

    SvaraRadera
  4. Fina allihop. Sådana där nejlikor har jag haft i mängder, men de är borta nu. Varför vet jag inte riktigt. /Anette

    SvaraRadera
  5. Trevliga växter. Borde kanske satsa lite mer på nejlikor...
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera