torsdag 23 oktober 2014







Ögongodis för trötta höstögon
Får jag pigga upp Er  för en stund med att visa lite ögonfröjd av lite trädgårdsbilder man får så mycket energi åtminstone får jag det med att titta på vackra blommor.Så här såg det ut i en av våra rabatter förra sommaren då blommade det riktigt bra.

 
När man visar ögongodis då får man bara inte glömma bort de vackra Pionerna som blommade otroligt bra i somras vi får väl se om det blir mindre många blommor nästa sommar för de borde rimligtvis behöva en återhämtnings period kan man tycka.Dessa underbara som doftar helt ljuvligt.Nu har vi bara Rosa Pioner men man kanske skulle inköpa någon röd kanske man ska sätta upp det på önskelistan.När man tittar igenom sina blomsterbilder så börjar man längta redan efter nästa sommar.
Stjärnflocka eller Linnes döttrar som de även kallas och det kan de få göra för de är så otroligt fina och så vackra att ha i buketter dessutom så står de länge både i vas och ute i trädgården.I slutet på sommaren så var alla min Stjärnflockor drabbade av ohyra och då var de inte så här vackra  hoppas att de inte tog skada utan kommer på nytt och är så här fina även till nästa sommar.
Min granne Pia hon hade dessa vackra Fransnejlikor i sin rabatt och så här fint arrangemang hade hon gjort i sin trädgård.Den här Nejlikan har även jag några exemplar av för jag har fått av henne någon gång och de vill gärna föröka sig med fröer men de är ganska så fina så det gör inte så mycket.Byta växter med varandra det är så otroligt kul och även ekonomiskt sedan är det ju så att växterna också är härdade och har då lättare att leva vidare .Har man tur så kan det ju följa med någon extra planta av någon annan växt det har hänt mig några gånger och då är det extra roligt.
Utanför fönstret så håller det på att blåsa upp för vi väntar på oväder jag har varit ut på en promenad i dag blev det från vårt torp och det var som vanligt lika härligt.
Ha en fortsatt bra eftermiddag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar